Blogi

keskiviikko 3. joulukuuta 2008

Henkilöstön kehittäminen osana liiketoimintastrategiaa

Henkilöstön kehittäminen pitäisi olla osa organisaatioiden liiketoimintastrategiaa. Vain jatkuva uusiutuminen, uuden oppiminen ja innovatiivisuus takaavat kilpailukyvyn ja menestymisen. Osaamisen merkitys on nykypäivänä korostunut, sillä elinikäistä työsuhdetta ei enää ole, vaan sama työntekijä voi toimia useissa eri tehtävissä tai työsuhteissa (Kauhanen 2003, 141-143.)

Henkilöstön päämäärätietoisella ydinosaamisen kehittämisellä voidaan vahvistaa organisaation kilpailukykyä. Organisaatioiden kannattaakin luoda 3-5 vuoden suunnitelma henkilöstön kehittämiseksi, jotta uusiutuminen ja kilpailukyky säilyvät. Tämän kuuluu osaamisen kehittäminen sekä henkilökunnan työuran rakentamista tukevat asiat.

Joko sinä olet tehnyt itsellesi osaamisen kehittämistäsi tukevan suunnitelman, jolla takaat oman markkina-arvosi nousun?

LÄHDE
Kauhanen Juhani 2003. Henkilöstövoimavarojen johtaminen. Vantaa. Dark Oy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...